söndag 2 mars 2008

bevisen att gryff är smarta!!

Saken är ju den att många tyvärr tycks leva i villfarelsen att Ravenclaw skulle vara smartare än Gryffindor. This is a lie.

Kan först och främst nämna flera tillfällen där vi gryffare var smarta igår. T.ex tänkte vi ordentligt innan vi bestämde hur många kassar vi skulle ta på ikea, istället för att handla impulsivt och bara rycka åt oss några. Sen organiserade vi vindruvorna, osten och kexen jäkigt smart när vi skulle se Chess i Hannas säng så att det inte tog så mycket plats. Ni ser - VI TÄNKER VISST!!

Och nu kan jag meddela att jag har ledningen över ravaren Tove i vår storröjtävling! 184 sekunder fixade jag storröj på alldeles nyss. HEJA PÅ MIG!!

17 kommentarer:

Caroline sa...

för ms röj kräver så mycket intelligens????? det klarar ju tillochmed hufflare av (no offense)

Christine sa...

JO MAN MÅSTE VARA SMART FÖR RÖÖJ!! JAG KÄNNER FLERA PERSONER SOM INTE FATTAR HUR MAN SPELAR RÖJ :O

(tyst nu, det finns ännu fler tillfällen där vi var smarta... t.ex hade hanna en fin utläggning om varför det inte alls är synd om anatolij i slutet av chess :D)

Caroline sa...

men då är det ju för att de personerna är dumma i huvudet, inte för att gryffar är smarta. jag säger inte att gryffar är dumma i huvudet, men ravare ÄR smarta. punkt slut.

Caroline sa...

*smartare

Caroline sa...

och nu lät jag sur & seriös men det är jag inte. sur, alltså :P

Anonym sa...

men christiiiine, du är bara avundsjuk för du inte hamnade med dem smarta ;)

Christine sa...

Ursäkta. Hur många smarta ravare kan ni nämna? Jag bara undrar!

Caroline sa...

JAG!

Christine sa...

I böckerna alltså! XD

(Gud inte ens det fattar dom...)

Caroline sa...

men behöver jag bevisa att det finns smarta ravare i böckerna om ni var tvungna att åka till ikea för att bevisa att gryffare är "smarta"?!

och LUNA ÄR SMART!!!!!!! HALLÅ ELLER??!?!?! och flitwick! och michael corner. man måste ju vara smart för att dejta ginny för om du säger nej säger du indirekt att harry är o-smart. och harry är gryffare, så det vill du väl inte???? och hallå rowena måste ju ha varit smart för hon var ju med och grundade hogwarts!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

HAHHAHAHH jag älskar caroline XD

Christine sa...

(Jaa klart Caroline är bra :D)

OEKJ 3 PERS, OM MAN ÄR SMART FÖR ATT MAN VAR MED OCH GRUNDADE HOG SÅ HAR ALLA DE ANDRA ELEVHEMMEN OCKSÅ PLUS EN DÄR SÅ DOM TAR UT VARANDRAA :O Och Flitwick smart, ptf, han blev lamslagen av SNAPE, en SLYTHARE i HBP, ni har kanske ett par som är okej men kan det mäta sig med:

Albus Dumbledore
Hermione
Harry
Marodörerna-Peter+Lily
TYP HELA OotP?!

NEJ JAG SKULLE INTE TROOOO DET!!!

XD

Anonym sa...

Harry? När blev Harry smart? Harry är fan ädel och sliskig!!

JAG är en till annars :D Och du förnedrar ju hatten om du kommer och hävdar att gryffare är martare än ravare. Varför skulle en tusenårig hatt ha fel??

Och du har inte VUNNIT storröj än. Det hör inte alls till saken att jag inte ens varit i närheten XD

btw I <333 Caroline! :D Made of awesome.

Christine sa...

URSÄKTA, Harry kom TILL EXEMPEL på direkt att Draco hade ersatt Lucius som dödsätare! Harry är visst smart.

Men hatten säger bara att Rav är smarta, inte att "dom är smartare än Gryff". Gryffare är som Rav bara att dom DESSUTOM är modiga!

Hahahaha förstår det inte, du brukar äga mig på röj?

Anonym sa...

Gryff är smartast av ALLA!!!!!! Det vet alla. Iallafall alla gryffare, eftersom vi är smartast. :D

Christine sa...

EXAKT! Linnea har fattat det här <3

Anonym sa...

Men vill du ha en lista på smarta ravare så ska du få det:
1.Flitwick
2.Luna
3.Micheal Corner
4.Elin/Mindgames
5.Elin/Sugarfudge
6.Jag *host* kanske inte men i alla fall.
7.Angelica/magicalme/-insert fefonamn-
8.Ell/Angelina Aftonstjärna!
9. Allt HP folk som är ravare! :D
I fail at listor XD
Men RAVENCLAW FTW<3