söndag 2 mars 2008

you make my day...again and again and again

Den här helgen var bra. Det som från början var tänkt som en utflykt till IKEA med Hanna slutade med att jag spenderade hela helgen med henne (och med våra andra favoriter, HP-nördar ftw). Ikea var fett bra, extremt mycket vuxenpoäng, iaf tills dess att vi hoppade av lycka och köpte lejonfiltar från barnavdelningen. Och dom är för övrigt hysteriskt fina.

Efter att ha dragit runt på IKEA några timmar så åkte vi hem till Vällingy (eller hem och hem, det är ju Hannas hem men jag trivs så bra där att jag tror jag ska se det och Toves lägenhet som mina andra hem) och handlade mat och lite smått och gott (hehe...) till Mello och Chess. Här måste jag också passa på att berömma Hannas insats i köket. Jag tror hon är den första som fått mig att njuta av sallad. Det säger en hel del.

Mello var ju ungefär lika kasst som vanligt (särskilt Nordman), förutom Bjööörn som är bäst bäst bäst. Hursomhelst, Mello är kult så det kollade vi på. Och sen såg vi Chess, som är riktig kvalitétskultur. Svimmade av Anders, Helen och Tommys braighet. Tycker Tommy ska stå vid min sängkant och sjunga. Dock var vi såklart rörande överens om att Josefin Nilsson bör befinna sig nån annanstans än på en musikalscen.

Och efter Chess hade ju normala människor gått och lagt sig, men normalt är tråkigt. Så vi skypade med Elin, Dreaner och Sampo. Länge. Väldigt länge. Kanske lite för länge *däckade på Hannas tangentbord vid halv sex*. Men sen sov vi iaf några timmar, duktiga som vi är, innan vi gick upp och åkte till Elin. Åt lite tårta (bra frukost...) och myste med folk, innan det var dags att åka hem till Södertälje.

Så nu sitter jag och har panikångest över att jag inte fattar nåt av matten, har prov på onsdag och inte ORKAR öppna boken. Jag ska plugga imorgon tror jag, ingen idé nu, kommer bara få mer panik och bli sur, dessutom är jag trött. Sådeså.

Hum jag tror vi utförde massa ädla handlingar. Återkommer med det när jag kollat med Hanna.

Inga kommentarer: