onsdag 5 mars 2008

GRAZIE ROMA

AAAAAAAAH EUFORISK!! LYCKLIG!! ROMA I KVARTSFINAL!!!

2-1 BORTA mot Real Madrid. Det lag som påstås vara världens största, laget som leder La Liga, laget som köpt spelare för ofattbara 160 miljoner pund (över 2 miljarder svenska kronor) bara de senaste åren. Mot Roma, det Roma som anklagades för att ha skämt ut italiensk fotboll efter debaclet i Manchester förra året. Denna seger är fan en BRAGD! Mexés fick annars fantastiske Robinho att se ut som en medelmåtta, Vucinic fick Reals backlinje att se ut som Parmas, och de Rossi var sådär sjukt bra som bara de Rossi kan vara. Totti må vara vår kapten och ledare, och jag dyrkar honom över allt annat, men det var Daniele de Rossi som ledde styrkorna idag. Må han aldrig lämna oss.

Grazie Roma.


Säg mig vem det är som får mig att känna
mig betydelsefull även om jag inte räknas
som gör mig till kung
då jag hör söndagsmorgonens kyrkklockor
Säg mig vem det är, vem det är
som får mig att överleva
det här problemfyllda livet
som ger mig mod om du inte vill mig väl
Tack Roma
som får oss att gråta och omfamnas igen
Tack Roma, tack Roma

Tack Roma, för att du gör oss levande igen
och gör oss till nya människor


GRAZIE ROMA!!

Inga kommentarer: