lördag 22 mars 2008

Död åt Kafka

Ett textutdrag ur Processen var tillräckligt för att inse att jag fullständigt avskyr Franz Kafka. Texten var inte bra någonstans, den var bara krånglig, förvirrande och en ren förstörelse av något som hade kunnat vara bra. Jag blir gråtfärdig.

Textutdraget ur Thérèse Raquin var däremot rätt bra, den boken kan jag tänka mig att läsa. För någon dag sen läste jag dessutom ut Brott och Straff, och jag måste säga att jag är förvånad över hur pass bra den var. Det är få böcker som lyckas vara så bra trots att det inte händer speciellt mycket på 630 sidor... sjukt intressant psykologi i den, jag längtar verkligen till psykologikurserna i trean.

Har verkligen insett hur mycket jag älskar att läsa, har läst alldeles för lite på sistone. Det ska det bli ändring på.

Inga kommentarer: