fredag 7 mars 2008

När S06 blev ädla

Wotcher!

Idag var en stor dag. Idag insåg delar av S06 hur bra det är att vara ädel (om inte annat ger det ju poäng i min blogg, en enorm ära!)

* Sandra ägnade delar av lunchrasten åt att städa tavlan i annexet. En ren tavla = mindre jobb för städerskorna/lärarna och skapar trivsel! Jag är stolt över Sandra!
* Tobbe offrade sin braiga plats i klassrummet för att Sandra skulle slippa sitta vid den dåliga platsen. Tobbe är värsta chivalrous ibland!
* När Tobbe sedan bestämde sig för att dryga sig - han köpte FYRA kakor och vägrade bjuda mig och vägrade att låna ut en femma så jag kunde köpa en egen - så klev Ewwe in och lånade mig en femma. Kakan var god. Tack Ewwe!
* Tobbe kompenserade för kak-taskigheten genom att rädda S07... störtade in i klassrummet och gjorde Tina uppmärksam på att klockan var flera minuter efter ett och att vi faktiskt skulle ha klassrummet. S07 är ju dock sjukt ambitiösa eller otroligt korkade som inte sa till själva... när vi hade Tina i FEK i ettan försökte vi smita fem minuter tidigare varenda lektion. Minst.

Nähä, nu ska jag hem till Li och ha det bra med henne och Hanna. Det blir underbart, och ska njuta ordentligt för resten av helgen är det affärsjuridik och religion som gäller. Halleluja vad kul... eller inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, är det där du är. Här sitter jag själv och har tråkigt...

Anonym sa...

Hallå, jag har lite att klaga på
Det var MIG tobbe offrade sin plats för faktiskt
och det var väl ändå någon naturetta som hade lektion?

Anonym sa...

hallå
du måste länka till nödvängit på din blogg där på sidan! :P