måndag 31 mars 2008

Flytta till Rom

Jag vet att jag låtit väldigt säker på att jag vill plugga juridik på SU, och mjo, det är fortfarande det troligaste. Men i dag när jag tänkte efter kom jag fram till att det kanske är värt att ta lite lån för åtminstone ett år i Italien. Det är ju i Rom jag hör hemma, det vet jag ju. Och jag vill verkligen lära mig italienska, samtidigt som det inte finns så mycket som håller mig kvar i Sverige. Ingenting som inte klarar sig utan mig ett år, fem år, ett liv, här i alla fall. Och Rom är bara 3 timmar bort med flyg så det är ju inte till Jupiter jag flyttar isåfall. Jag tror jag ska kolla upp det här ordentligt faktiskt. Jag har alltid gått så jäkla mycket efter huvudet och vad som verkar smart... kanske faktiskt borde följa hjärtat för en gångs skull, och där är det ingen tvekan om att det är Rom jag vill till. Börja om från noll vore inte helt fel. Jag skulle sakna Titti såklart. Men jag kan inte offra min livsdröm för en hunds skull. Jag kunde fortfarande åka hem då och då, 1000 spänn tur och retur till Rom är inte mycket. Jag vill verkligen bo i Rom. Jag vet ju att det är där jag har varit som lyckligast. Ja, jag ska seriöst kolla upp detta.

6 kommentarer:

Cissi sa...

Kör hårt! Jag önskar jag hade vågat följa hjärtat lite oftare än hjärnan :) Snart Berwaldhalldags! :D

/Cissi

Christine sa...

Haha jo jag har allvarliga problem med det... jag vill ju plugga juridik också. Men NÅN gång i livet ska jag bo i Rom iaf :D

Yes! ;) Var det lördagen ni skulle gå?

Anonym sa...

Du kan ju alltid läsa ett år i Sverige och sedan ett (eller flera) år juridik i Rom. Det är ganska vanligt att folk söker sig utomlands mitt i utbildningarna för att plugga där istället. :) Då får man dessutom studiebidrag också. ;)

Cissi sa...

Lördag it is, du med väl? :)

Christine sa...

linda: aah smart.. DET vore optimalt...

cissi: YES! Blev lite osäker på vilken dag det var ni hade tagit.. jag har lördagen också ja ^^ Kommer dock sitta högre upp än ni, men jag får fånga er och säga hej innan. Var ett tag sen vi sågs ju (allt på grund av Donnans lååånga semester..).

Anonym sa...

Åk :D jag tycker iden verkar skitsmart. särskilt Lindas där. Livet är för kort för att tänka efter före.