söndag 13 april 2008

då var jag ung och fylld av mod

Som vanligt bara försvann helgen. Jag förstår inte hur fredag kväll, lördag och söndag alltid kan gå dubbelt så fort som måndag och tisdag. Visst kan man hävda att tiden går fort när man har roligt, men förutom i fredags har jag inte ens haft speciellt roligt den här helgen. Jag har pluggat, kollat Roma och...pluggat. Och ändå har jag typ 80% av berget KVAR. Jag förstår ärligt talat inte hur detta ska fungera. Det gick så långt att jag försökte, visserligen på skämt, men ändå, muta min lillebror att göra mitt naturkunskapsarbete. Han vägrade.

Jag känner återigen att min blogg är hysteriskt tråkig, men sorry, mitt liv ÄR en berg-och-dalbana just nu,med det undantaget att det inte finns så många toppar. En mer korrekt beskrivning kanske vore att det var en 17 år lång vandring upp till toppen och sen fritt fall och nere på 3 månader.

And still I dream
He will come to me
And we will live our days together
But there are dreams that cannot be
And there are storms we cannot weather
I had a dream my life would be
So different from this hell I'm living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream I dreamed

1 kommentar:

Anonym sa...

vad var toppen?