tisdag 1 april 2008

Accio sommar!

Det märks verkligen att alla längtar efter sommaren och ledighet just nu. Trots att vi precis haft lov är känslan att dom flesta är rätt trötta på skolan just nu. Just därför är det väldigt bra att lärarna lägger in mer än någonsin just nu - känns som att vi har flera projekt parallellt, alternativt stora arbeten, i vartenda ämne. Fin planering. Men nu är det ungefär 10 veckor kvar att uthärda och sen är mardrömsåret över. Och efter sommaren är det bara ett fnuttigt år kvar, och efter det är det antagligen SU.

Efter ytterliggare funderingar (och en mycket klok kommentar från Linda) så är nog det bästa att plugga juridik något år i Stockholm och sen försöka läsa det i Rom. Då kan jag ju gå på SU samtidigt som Hanna och Li, och dessutom kanske försöka fixa ett extrajobb och ha lite pengar till Rom, och/eller plugga lite italienska hemma så man inte kommer till Rom utan att kunna ett ord italienska. Å andra sidan är lockelsen till Rom enorm nu och chansen att bo där medan Totti fortfarande är aktiv är nästan värd att ta. Jag får se hur det blir, behöver ju inte bestämma det idag men... snart så.

Den här dagen har varit totalt meningslös. En lektion hitills där vi mest lalade. Och så håltimme nu på det. Jag och Nahir fixade iofs UF-presentationen, så helt bortkastad har väl inte dagen varit, men nästintill. Borde plugga på svenskorden också. Vill kunna dom nu så jag sen kan se Roma-Man United utan att ha panik över att jag borde plugga. Är supernervös inför kvällen. Att Totti missar matchen gör det ju inte direkt bättre heller.

Nehe, nu ska jag logga ut och se om inte mina sam-kamrater behöver lite hjälp att besegra naturarna på TP. Ciao!

Inga kommentarer: