onsdag 16 april 2008

Ich bin a fucking damn big failure

Det gick som förväntat, om inte värre. Jag kunde fan ingenting. Och jag vet att jag brukar gnälla och sen får jag ändå minst VG+ men den här gången var det en katastrof på riktigt. Dessutom hatar jag hurtiga, mattenördiga människor á la Tobbe och Ewwe som kommer ut och bah "Ååh vilket trevligt prov, det var enkelt, och den MVG-frågan löste man så och den andra löste man så". FÖRLÅT ATT JAG INTE ENS FATTADE G-FRÅGORNA DÅÅ. Hädanefter ska jag bara umgås med Sandra i skolan. Och Matias är lite av min nya idol efter den passande kommentaren "Vart går gränsen för G?" ett par minuter in i provet. Vänta bara mattenördar, världen kommer hämnas för att ert älskade ämne förpestar och förtrycker oss arma stackare som faktiskt tycker att livet har en djupare mening än likbenta trianglar och kordasatsen. HÄMNDEN KOMMER OCH DEN KOMMER VARA LJUUUUV!!!!

(Nej, egentligen hatar jag inte Tobbe och Ewwe men det är faktiskt lite påfrestande att folk påminner en om eländet hela tiden).

Kul att jag fick MVG i musik och nu får vara tacksam om det blir VG i matte. Jag kanske ska byta inriktning och satsa på gitarrspelandet? Har ju en fin grund med typ tre ackord.

När jag gick hem från bussen idag blev jag plötsligt sjukt sugen på att skriva igen, vilket jag inte gjort på jag vet inte hur länge. Men med den här förbannade årsredovisningen och en massa annat plugg att ta tag i får nog detta bli ett projekt för juni månad.

Nåja, helgen närmar sig i alla fall och det blir äntligen konsert med Gunilla igen. Jag har hört rykten om att det kan bli en version av "Not while I'm around" från Sweeney Todd. Hoppas hoppas!! Jag kan ju dock inte påstå att jag skulle gråta av nåt från Mamma Mia, Chess eller Les Mis heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den ljuva, underbara matteprovet! ;)

Anonym sa...

"Jag kan ju dock inte påstå att jag skulle gråta av nåt från Mamma Mia, Chess eller Les Mis heller."

Jo, det skulle du..