torsdag 3 april 2008

En ädel, matte-förvirrad ponny

Iih Iih om typ... 20 timmar får jag träffa Linnea!! Och Hanna!! De två bästa gryffarna i hela världen. Glad, glad, glad.

I alla fall. För de som är otroligt intresserade av vad jag gör på dagarna kan jag säga att jag i går kväll gjorde Tobbe stolt. Jag tog en promenad ända ner till Mälarbadet med honom och Cissi. Det var faktiskt riktigt skönt och trevligt. Tobbe var dessutom söt och köpte en godispåse till mig. GLAD!!

Sen i dag var det sovmorgon ("eget arbete på religionen", men vissa är ju i stort sett klara och tyckte de förtjänade lite ledigt). Sen en kort och slapp svensklektion innan det var dags för BEACHVOLLEY!! Himla roligt faktiskt, men JOBBIGT att springa i sanden. Min taktik är mest att stå still och slå till bollen om den kommer på mig. Till Tobbes stora förtret, den lilla slavdrivaren. Efter skolan åkte jag in till stan och gick på historiska museet med Hanna (nördvarning 110%). Efter ett väldigt djupt och fint samtal kom vi fram till att följande saker är mycket, mycket illa att vara:

* På fjärde plats - naturare
* På tredje plats - lajvare
* På andra plats - emo
* På första plats - slytherinare

Det absolut värsta man kan vara är alltså en person som går natur, ägnar sin fritid åt att lajva, är emo och tycker att Slytherin är bäst. När jag berättade om denna lista för Michael tjuvlyssnade min mamma och undrade varför vi inte kunde komma på vad som är bra istället. Dagens vuxna är så jävla tråkiga och korkade, hon borde väl fatta själv att det bra då är motsatsen... men okej, för tröga människor kan vi skriva det också:

BRA SAKER ATT VARA
* GRYFFARE!! (Är man detta är MYCKET annat förlåtet)
* Icke-lajvare
* Ej emo
* SAMMARE!! Gärna gilla ämnen såsom historia, religion och psykologi.

Min ena ponny (tack och lov är mina älskade gryffare inte helt friska i huvudet, så dom har fått för sig att dom är ponnys och att jag är deras skötare...) påpekade dessutom sorgset att jag inte uppdaterat kategorin ÄDLA HANDLINGAR. Jag tyckte ju då att kategorin var onödig eftersom det bara var en ren tävling mellan dom två, men det tyckte hon inte var en godtagbar anledning. Jag respekterar ju såklart djuren och uppdaterar därför.

ÄDEL HANDLING 1: Hanna råkade göra ett litet misstag som hon kanske inte blir så glad om jag skriver i bloggen. Ädel som hon är erkände hon detta misstag och ställde alltså saker till rätta. MYCKET ÄDELT ATT STÅ FÖR ATT MAN GJORT FEL!! Dessutom vill jag ge hanna 100 000 000 (det betyder hundra miljoner, hanna) poäng bara för att hon existerar <3

ÄDEL HANDLING 2: Det är inget kul om Hanna avgör tävlingen, så Linnea får också 100 000 000 poäng för att HON existerar och dessutom kommer till mig hela vägen från SANDVIKEN imorgon! <3

ÄDEL HANDLING 3: Tobbe för att han höll avtalet. Sånt är beundransvärt. Om alla gjorde det skulle världen bli lite enklare.

ÄDEL HANDLING 4: Massa poäng till alla som gör vardagen lite mera uthärdlig. Ingen favorisering här men kanske lite extrapoäng till Tove (erkänn att det är lite småkul att säga "ingen favorisering" när hela den här kategorin är till för att hanna och linnea ska få känna sig bra).

Jag har dessutom kommit fram till att det vore helt okej att använda en love potion för att få Totti att älska mig. Jag skulle bara göra honom en tjänst. Tänk när han och hans fula fru är 55-60 år, kommer hon fortfarade vara snygg då? Nej, det kommer hon inte. Men kommer JAG fortfarande älska Roma och vara hyfsat smart? Ja, det kommer jag. Mina fördelar kommer alltså inte försvinna med tiden, till skillnad från modellens. FRANCESCO TOTTI, MARRY MEEE!!

På lördag är det wrockkonsert. Jag försökte förklara fenomenet wrock för Jakob och Evelina. Dom tittade ganska föraktfullt på mig. Undrar varför. TELEFONPLAN 18.00 PÅ LÖRDAG ALLA MUSIKFREAKS!! SVENSKA WROCKELITEN ÄR PÅ PLATS!!


Och till sist bara MÅSTE jag få dela med mig av Hannas senaste bedrift! (Varför döper jag inte bara om denna blogg till "Bloggen om Hanna, Totti, Roma, och mitt i övrigt ointressanta liv"?)

Hanna: *skickar sms till Sampo*
Sampo: *svarar* Vadå summan av trianglar?? *förvirrad*
Hanna: Ehm Christine...Sampo fattar inte... jag skrev "Jag vet vad summan av trianglar är".
Jag: *DÖÖR* Du glömde nog bort att skriva "vinkelsumman". Det är vinklarna i triangeln som tillsammans blir 180 grader, summan av trianglar blir ju bara en triangel+en triangel=två trianglar.
Hanna: Jahaa....OJ...*panikringer Sampo innan alla hans fördomar om sammare bekräftats*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahhaha Hanna asså X''D

men:
* På fjärde plats - naturare
* På tredje plats - lajvare
* På andra plats - emo
* På första plats - slytherinare

Och jag är allt utom lajvare HAHAHAAHA. Eller har vart/ska bli/är.

Christine sa...

Hahha jag vet, jag vet. Hanna+matte=....*tystnad*

HAHAHA SKÄRP DIG, DU ÄR RAV!! Och det viktiga är inte vad du har varit utan vad du är.

Anonym sa...

Nu måste du förklara dig, slytherinare är ju det absolut bästa :D <3

Christine sa...

OMG hur har antic hittat till min blogg? Känner mig övervakad, iikh... tänk om jag har fler läsare än de typ sex-sju jag vet läser...OMG scary scary.

FÖRKLARA MIG?? Behövs det en FÖRKLARING till varför det inte är bra att vara i ett elevhem som fostrat 90% av alla onda trollkarlar och som helt öppet sätter sig själva främst? Nu finns det visserligen trevliga slythare men vissa av elevhemmets egenskaper hum...hur ska jag uttrycka detta utan att förolämpa någon.... står för saker jag föraktar.