måndag 21 april 2008

Konsten att skjuta upp allting

Till allmänt jubel är en ny skolvecka inledd! Helgen, som ju var tänkt att vara plugghelg lördag kväll och söndag, blev en total failure i det avseendet. Istället för pluggande åkte jag ut till Waldemarsudde med nördgänget och sov/solade bort hela dagen. Jag tyckte dock jag förtjänade detta efter TOTTIS SKADA!! JAG DOG!! Borta sex månader, jag är seriöst livrädd för att karriären är över. Det känns skit.

Just nu sitter jag i skolan och väntar på engelskan. Som jag har läxor till som jag inte gjort. Men. Allvarligt. Om man redan fått massa glosor i läxa, är det då okej att läraren på FREDAGEN kommer och säger att man måste ha läst ett häfte med random dåliga texter och svarat på tillhörande frågor till på måndagen? Jag tycker faktiskt inte det. Så jag dissar det.

Dagens Tobbe var att Tobbe i matsalen lackade ur på att det (som vanligt) inte fanns några gafflar. Kön igenom gnällde han och gav kommentarer såsom "Hur jävla svårt kan det vara, det är in i diskmaskinen, ut, och lägg fram!" samt "Jävla IG klarar ju ingenting!!". Han avslutade föreställningen med att helt random stoppa Tina aka biträdande rektorn och högljutt klaga. Hon garvade mest. Tur att hon är van vid Tobbe. OCH!! Mer! (det händer mycket på luncherna). Gabbe och Gregor drog usla skämt som det faktiskt nästan var SAMPO-nivå på!! Och då förstår ni hur dåliga dom var.

5 kommentarer:

Caroline sa...

på min skola är det typ etiskt förbjudet att ge läxor från fredag till måndag. det är en bra.

Anonym sa...

ja det är förbjudet hos oss också. folk hävdar att det står i skollagen men jag vet inte om ngn har kollat egentligen...

Caroline sa...

tror inte det står i skollagen... däremot står det i skollagen att det är förbjudet att bedriva skolverksamhet på helger, något som gjorde att elevrådet på vår skola kunde få bort lördagsproven väldigt snabbt! (lördagsprov = lördagar som är till för omprov)

Anonym sa...

vadå dåliga skämt? sampo-nivå? vadå? menar du sov-skämt nu? hallå? va? liksom. hallå. bästa skämtet. EVER!

Christine sa...

Linnea, älskade ponny, du måste inse att sov-"skämtet" inte ens är ett SKÄMT utan en rätt trist sanning! Ni måste lägga av med dom där fånigheterna som ni kallar SKÄMT! :O