tisdag 29 april 2008

TP-mästarna

En del av den här fruktansvärt långa, sega lunchen/håltimmen har nu spenderats med att spela TP. Jag, som är en mycket allmänbildad människa (märk ironin), bildade lag med den minst lika begåvade Evelina, och tillsammans skulle vi besegra laptop-Tobbe och 91-Sandra. Det gick alldeles utmärkt. Tyvärr hade samtliga utom jag en mindre trevlig spansklektion de var tvugna att gå på, men när vi tvingades summera spelandet hade jag och Ewwe 3-0 i pluppar. Således en alldeles solklar seger. Känns mycket, mycket bra. Egentligen borde skolan köpa in ett EuroQuiz också så man slapp äckliga underhållningsfrågor, för att inte tala om naturfrågorna. Edison who?

Jag har även blivit informerad om att vi imorgon har TVÅ TIMMARS MATTE. Sen bevittna mösspåtagningen följt av en halvtimmes svenska. Det har sällan känts så lockande att ta en studiedag. Men det är väl bara att fortsätta kämpa..har man tur är det fint väder och då kan man ligga ute i gräset och prata bort ett par timmar. Fin plan.

5 kommentarer:

Caroline sa...

mösspåtagning?! herregud, det har vi PÅ STUDENTEN?!

Caroline sa...

m.i.g är för övrig typ som tp, i fickformat. det är jättebra nivå på de frågorna. haha, jag fick frågan "nämn en av de sex första harry potter-böckerna". när lina läste det sa hon "kan inte DU den här frågan, så... slår jag dig" :P

Anonym sa...

91-Sandra. Det var nästan lika förnedrande som att förlora mot dig och ewwe i TP!

Anonym sa...

Fást jag ägde ju iaf dig på TP ;) För att itne tala om vad jag skulle göra ifall vi spelade på franska.

Christine sa...

Cao: Vad skumt, vår skola har alltid möspåtagning 30 april, och studenten är i år 5 juni.

Förlåt Sandra :D Jag älskar dig iaf! :D Trots att du är 91:a!

Tove: Du vann med EN plupp, minsta möjliga marginal! Det var ren tur. Och franskan är inte ens värt att diskutera eftersom jag skulle äga dig lika hårt om vi körde på spanska.