måndag 28 april 2008

Praktisk geografi

Efter en mindre bra söndagkväll/natt med på tok för lite sömn skulle jag ta mig an ett nationellt prov i engelska B. Det gick efter omständigheterna okej, jag fick i alla fall ihop en text. Visade sig sen att jag och Linnea hade skrivit typ samma sak - Gryff minds think alike! Därefter en lagom degig religionlektion, en ganska soft tyskalektion och avslutningsvis en engelskalektion med ett mindre test, som faktiskt gick exemplariskt eftersom jag inte följde Jackes råd att skita i att plugga. Fett nice att 10 pers. skolkade för att slippa förhöret och 10 av de tappert kämpande som var där inte heller hade pluggat och således mest satt och chansade. S06 är en oerhört charmig klass. Dagens bästa - bee cup.

Efter skoldagen fortsatte jag på det nya temat Praktisk Geografi. Efter att ha lekt ute på Djurgården ett antal gånger var det nu dags att ta tåget i en annan riktning - nämligen ut mot Järna. Visade sig vara ett väldigt sött litet samhälle, dock ingenstans jag kan tänka mig att bo. Särskilt inte med tanke på den usla kollektivförbindelsen. Dö SL, dö.....

Inga kommentarer: