lördag 19 april 2008

Förfaller

Helgerna är min räddning just nu. Efter mardrömmen i går åkte jag hem till världens bästa Hanna (här ska hon bli glad för hon påstår att min blogg mer och mer börjar framställa henne på ett negativt sett - håller ni med?) och lekte med henne. Vi (hon) lagade god mat och så kollade vi traditionsenligt på så ska det låta (Johan Boding <3). Sen snackade vi om konventet och la upp taktiken för att säkra en Gryffindor-seger. Alla kommer vilja vara med oss. Sen blev det sent och vi blev sugna på kladdkaka. Så då bakade vi kladdkaka (vi kommer driva varandra i fördärvet. På att sätt är det TUR att Linnea inte bor i Sthlm, då hade vi redan förätit oss vid det här laget). Och sen... sov vi. Länge. Trött+Hanna har skön säng. Ska som sagt permanent bosätta mig där. FAST det kanske inte uppskattas av en viss ravare *heavy hints*.

Så idag var det då äntligen dags för konsert med Gunilla igen. Så jävla välbehövligt. Det bästa var givetvis "Not while I'm around" från Sweeney Todd. Jag tyckte den var filmens höjdpunkt men Gunilla gjorde den ännu bättre än Ed Sanders/Helena Bonham Carter. Hon sjöng sönder hela min insida. Hoppas hon vilat klart nu och det blir måånga konserter framöver. Och gärna en skiva.

Jag ska även meddela att bland många ädla handlingar så tvingade Hanna mig att ta den sista vindruvan igår. Jag försökte givetvis få henne att ta den, jag är ju ingen slythare, men hennes argument "ädla handlingar-kategorin är till för att jag ska göra ädla saker, inte du" vann till slut. Det var sjukligt goda vindruvor by the way. Hemköp i Vällingy Centrum om ni är sugna. Inte dyrt heller.

Och. Sist men inte minst. Efter super-katastrofen på matteprovet så ska jag nu pigga upp mig själv genom detta fina citat. Jag nämner inga namn men de som läst min blogg i ett par veckor eller mer kan nog räkna ut vem som står för det.

"Jag blev väldigt stolt när jag räknade ut att sju var en tiondel av sjuhundra."

1 kommentar:

Caroline sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.