onsdag 2 april 2008

Jag tror jag ger upp

Senaste engelskaprovet: VG+. Matteprovet: VG+. Affärsjuridiken: VG+. Allvarligt talat är det bara tyskan som gått bra den här terminen. Jag tror jag ger upp, jag räcker helt enkelt inte till. Jag får bli lärare eller nåt istället för jurist (inget ont om lärare men det är ju jurist jag vill bli). Skit också, skulle ha valt en annan linje, eller kanske framför allt en annan skola. Och nu har jag strax ett svenskprov jag inte orkat plugga på. Det här känns verkligen inte bra, att skolan går åt skogen är det sista jag behöver, men det kommer det ju göra om jag inte orkar ta mig samman. Skit, skit, skit.

Snart är det i alla fall fredag och då kommer Linnea och Hanna. Det är typ mitt enda lilla glädjeämne just nu. Jag sitter och funderar på om det är värt att köpa mozzarellaost till Hanna i ett helt år för att se henne äta hundgodis. Tveksamt. Framför allt för hennes egen skull. Jag vill inte riskera att ta livet av en av mina bästa vänner. Dör hon inte av hundgodiset finns det en risk att hon skulle dö av en överdos mozzarella.

Inga kommentarer: