måndag 14 april 2008

Halvtid måndag 14 april

Puh (detta ord fick jag 24 poäng på betapet för, vilket en viss person tyckte var patetiskt eftersom det inte ens är ett riktigt ord. Well, hon vann iaf så jag tror inte hon är alltför besviken. Ni vet all vem jag talar om), halva dygnet har gått, och det HÄNDER verkligen saker på den här skolan. Dagen inleddes med ett beep-test, många tack till vår kära idrottslärare, precis den starten på dagen man vill ha. Det gick dock BRA, jag förbättrade mig mest av alla i klassen jämfört med förra gången. Dessvärre är jag fortfarande på lägst nivå. Men fortsätter jag utvecklas i den här takten kommer jag ha bättre kondition än Tobbe om ett år. Heheh, troligt!

Religion sen och Magnus aka Profeten läste igenom mitt HP-arbete och tyckte det var väldigt bra. Så jag kan skicka in det typ i morgon. Yees yttersta toppen av berget borta i alla fall. Så religionen spenderades istället åt att förhöra Tobbe och Ewwe på engelskan, som dom inte hade pluggat på (test om typ en timme). På första delen gick det rätt bedrövligt för båda. Andra delen var mycket lättare och dom tävlade. Ewwe vann med 22-8. Jag skämdes över Tobbe.

Citat från del 1:

Jag: Okej, synonym för lessen!
Ewwe: Depressed!
Jag: *glo föraktfullt* Decrease eller diminish annars...
Ewwe: Jahaaa, jag tänkte på ledsen!!

Det är bra att folk håller sig till rätt språk. Fast den här bloggen blir såklart roligare när folk inte gör det.

Sen åt jag lunch med Tobbe och Cissi, och ja, ni vet ju hur det brukar gå när Tobbe är i farten. Det blir ganska roligt.

Cissi: (pratar om nåt naturarprojekt) Det funkar inte med stearinljus, så nu kanske vi får forska om kondomer istället! *glad*
Tobbe: *suck* Vad är det med tjejer och kondomer...
Jag: Vet inte, jag personligen tycker inte det är så fascinerande..
Cissi: Vad är det med killar och inte kondomer?
Jag: *dör*

Jag blev dessutom upplyst om att Tobbe under en omgång alfapet med Cissi och en kompis försökt stava älg "elg". Och detta är mannen som vill införa 280 poäng som lägsta gräns för att komma in på Ragnhild för att "slippa alla låg-intellektuella människor". Om ni hittar klarare fall av att kasta sten i glashus, vänligen hör av er till mig snarast möjligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHHHA HEJA CISSI!!!!!!

Cissi sa...

Älska Betapet, vi måste spela nån gång :D

Christine sa...

Hanna: Cissi var väldigt nöjd med sig själv, och jag var väldigt nöjd med henne. Av "okänd" anledning var Tobbe inte riktigt lika nöjd...

pinkie: Visst, anytime :D